هر آنچه که باید در مورد تجهیزات فست فود بدانید


هر آنچه که باید در مورد تجهیزات فست فود بدانید:

می توان گفت یکی از علت های زیاد شدن رستوران های فست فود در سطح شهرها و محله های مختلف کشور، تغییر ذائقه ی  مردم ایران به سوی غذاهای فست فودی می باشد. در همین راستا برای افتتاح یک  رستوران فست فودی نیاز به تجهیزات فست فود می باشد. که با توجه به نوع نیاز رستوران و منوی غذایی آن، می توانید اقدام به تجهیز کردن رستوران نمایید. تجهیزاتی که  در رستوران های فست فودی  استفاده می شود، نسبت به  تجهیزات آشپزخانه های صنعتی کمی متفاوت می باشد. به این صورت که با استفاده از ابزارهای محدودتر  می ‌توان یک آشپزخانه فست فودی برپا کرد. اما هیچ‌ یک از لوازم مورد نیاز در لیست تجهیزات را نمی توان حذف نمود.

تجهیزات فست فود

از لوازم و تجهیزات فست فود که برای بر پایی یک رستوران فست فودی نیاز می باشد می توان به :

اجاق گازها

فر پیتزا پز ریلی یا صندوقی

دستگاه خمیر گیر و خمیر پهن کن

دستگاه سرخ کن

دستگاه بردینگ

دستگاه سالامندر

تاپینگ پیتزا

دستگاه برگر زغالی

دستگاه کباب ترکی

شوتینگ سیب زمینی و همبرگر

کانتر صندوق و… اشاره کرد.

در ادامه به شرح مختصری از دو نوع از این  دستگاه ها می پردازیم.

اجاق گاز ها:

اجاق گاز ها ، یکی از وسایل و تجهیزات اصلی در یک آشپزخانه محسوب می شوند. که به آنها قلب یک آشپزخانه نیز می گویند. نوع اجاق گاز مصرفی شما بسته به نوع غذا و فست فودتان دارد. انتخاب این نوع محصول نیاز به تامل بیشتری دارد. این نوع محصولات با توجه به نوع کارایی آن ها در ابعاد متفاوتی تهیه و تولید می گردند. که بسته به نوع نیازتان و ابعاد و فضای آشپزخانه تان ، می توانید آن ها را تهیه کنید. این محصول را می توانید در دو نوع گازی و برقی تهیه نمایید.

فر پیتزا پز ریلی:

از پر کاربرد ترین تجهیزات فست فود می توان به فر پیتزا پز ریلی اشاره کرد. از این نوع فر در مکان هایی که دارای مشتری زیادتری می باشند، استفاده می گردد. که نیاز به تولید پیتزا در حجم بالا و زمان کمتر می باشد. پیتزا از طریق نوار نقاله ای متحرکی که وجود دارد به درون فر می رود. پس از آن زمان پخت تنظیم می شود. بعد از گذراندن زمان پخت، انتقال پیتزا به انتهای نوار نقاله صورت می گیرد، و از فر خارج می شود. به این صورت در زمان کم ، تعداد زیادی پیتزا هم زمان پخته می شود. لازم به ذکر است که مصرف گاز و برق این نوع محصول نسبت به نوع صندوقی آن بیشتر است.

 نکاتی که باید در مورد تجهیزات فست فود بدانید:

شما در زمان راه اندازی یک نانوایی و یا بازسازی و احیای مجدد یک مکان تهیه غذا و یا بازگشایی رستوران فست فود و کافی شاپ نیاز به تجهیزات فست فود دارید. که باید  متناسب با مکان مورد نظر شما انتخاب و تهیه گردند. که از جمله این  تجهیزات مورد نیاز می توان به: پیشخوان های  آماده ‌سازی غذا، اجاق گازها، سرخ کن ها و… اشاره کرد. که بخشی از لوازم حیاتی  در این  اماکن محسوب می گردند. در وهله ی  اول باید بدانید چه نوع تجهیزاتی مورد نیاز شما می باشد. علاوه بر آن باید نکاتی را نیز در مورد حفظ و نگهداری آنها بدانید.

با توجه به طیف گسترده ای  که در تجهیزات فست فود می باشد. به هنگام تهیه این محصولات چندین گزینه مختلف پیش روی  شما وجود دارد. به این صورت که تهیه و انتخاب تجهیزات صنعتی اولویت بارز تری نسبت به تهیه  تجهیزات جدید دارد. علت آن دوام بیشتر این نوع  تجهیزات می باشد. قابلیت برآورده  کردن اکثر استانداردهای بهداشتی را نیز دارا می باشند.

از جمله نکات دیگری که حین تهیه تجهیزات فست فود باید مد نظر قرار دهید این است که با توجه به بودجه خود اقدام به خرید نمایید. تحقیقات اولیه نسبت به کارایی محصولات و قیمت ها را انجام دهید. با اولین مورد مواجه شده با آن، که از نظر قیمتی ارزان می باشد، اقدام به خرید این محصولات نکنید. با توجه به اینکه اکثر مواقع شما به این وسایل  نیاز دارید. این تجهیزات باید پاسخگوی نیازهای شما باشند و بعد از گذشت ۶ ماه از کار کرد آن ها، دچار مشکل نشوند.

میزان کارایی که نسبت به این محصولات در نظر دارید، یکی دیگر از نکات حائز اهمیت می باشد. بیشتر  این نوع محصولات بدون  انرژی هایی نظیر: آب ، گاز و برق به هیچ  عنوان کارایی ندارند. پیش از تهیه این محصولات،  مطالعه در مورد میزان انرژی مصرفی ، همچنین دمای مطلوب و میزان گرمایش مورد نیاز آنها، می تواند به شما در انتخاب درست این گونه محصولات کمک شایانی نماید.

 تجهیزات فست فود، با توجه به اینکه در محیط های آشپزخانه و رستوران ها باید سریع تنظیم و آماده به کار شوند. باید دارای ضمانت نامه و  گارانتی باشند. که در صورت بروز هر گونه خرابی و مشکل بتوانید به راحتی با صرف هزینه کمتر اقدام به تعمیر و راه اندازی مجدد آنها نمایید. باید به هنگام  تهیه این  تجهیزات، از دارا بودن گارانتی و شرایط دقیق استفاده از آن ها اطلاعات مناسبی کسب نمایید.

 موارد قابل تامل در هنگام خرید تجهیزات فست فود:

از جمله نکاتی که حین خرید تجهیزات فست فود باید مد نظر قرار دهید به شرح زیر می باشد:

انتخاب تجهیزات مناسب یکی از موارد می باشد. که باید بر حسب نوع غذا، تعداد غذا، ابعاد محیط آشپزخانه و  دیگر موارد انتخاب گردد. کیفیت این گونه تجهیزات از جمله مواد مهمی است، که باید حتما مد نظر قرار دهید. در صورتی  این  گونه محصولات عملکرد بهینه ای  خواهند  داشت که، اولا تولید کننده  برای ساخت این تجهیزات از مواد اولیه و با کیفیت استفاده کرده باشد . ثانیا در روش ساخت آن ها نهایت دقت، اعمال شده باشد. اکثر این تجهیزات  را  از جنس استیل استنلس می سازند. پس بهتر است در زمان  خرید این محصولات، کیفیت اولویت اول شما باشد. پس از آن قیمت محصول را مد نظر قرار دهید. ظرفیت یا همان راندمان محصول را نیز در حین خرید  مد نظر قرار دهید.

خرید تجهیزات فست فود با کیفیت بخش مهمی  از موارد مورد نیاز راه اندازی یک فست فود به شمار می رود. پس از مشخص کردن منوی غذایی خود اقدام به خرید این گونه  محصولات نمایید. با توجه به اینکه تولید کنندگان و واسطه گران متعددی در زمینه فروش این محصولات وجود دارند. بهتر است برای تهیه این گونه محصولات َ خدمات پس از فروش آن ها مستقیما به تولید کنندگان  این محصولات مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین گروه شعله پردازش ایرانیان در ارتباط باشید.

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.