اهمیت استفاده از تجهیزات کافی شاپ حرفه‌ای


مقدمه

انتخاب محل مناسب برای برپایی کافی شاپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس از انجام فرایندهای زیبا سازی نمای بیرونی و چیدمان داخلی، نوبت به انتخاب و خرید تجهیزات کافی شاپ می‌رسد. ممکن است این مرحله از کار کمی مشکل به نظر برسد، زیرا لوازم و دستگاه‌های مورد نیاز برای تهیه‌ی طیف وسیعی از نوشیدنی‌های سرد و گرم بسیار زیاد می‌باشند. از سوی دیگر با وجود تنوع محصولات و برندهای مختلف، انتخاب یک کالای مناسب اصلا کار راحتی نیست. باید توجه داشته باشید که انتخاب تجهیزات کافی شاپ حرفه‌ای در ارائه‌ی نوشیدنی‌های با کیفیت بسیار تاثیر گذار است و در رابطه‌ی مستقیم با یکدیگر قرار دارند. فراموش نکنید که خریداری انواع مختلف دانه‌های قهوه می‌تواند مشتریان با سلیقه‌های مختلف را راضی نگاه دارد. استفاده از دانه‌های قهوه مرغوب و فرآوری آن با استفاده از تجهیزات کافی شاپ حرفه‌ای، می‌تواند نتیجه‌ای فوق العاده به همراه داشته باشد.

دستگاه‌ها و تجهیزات کافی شاپ

اهمیت دستگاه اسپرسو ساز در کافی شاپ

دستگاه اسپرسو ساز یکی از مهم‌ترین تجهیزات کافی شاپ به شمار می‌آید. دستگاه اسپرسو ساز به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از دانه‌های قهوه، انواع نوشیدنی‌هایی چون کاپوچینو، لاته، موکا و… را تهیه کنید. استفاده از یک دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای، می‌تواند به جذب بیشتر مشتری کمک کند و به طبع موجب افزایش درآمد شما گردد. پس می‌توان گفت که این دسته از تجهیزات کافی شاپ شرط موفقیت شما در این حرفه هستند. در نظر داشته باشید که یکی از راهکارهای جذب دوست داران قهوه، ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای می‌باشد. در نتیجه به جای استفاده از دستگاه‌های غیر حرفه‌ای، سعی کنید قهوه‌های خود را با استفاده از تکنیک‌های خاص سرو کنید. تجهیزات کافی شاپ بخش مهمی از سرمایه‌ی شما محسوب می‌شوند. از این رو خریداری دستگاه‌های استفاده شده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌گردد.

نوشیدنی‌هایی که بر پایه‌ی اسپرسو تهیه می‌شوند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. ارائه‌ی یک محصول نهایی فوق العاده، علاوه بر کیفیت دانه‌های قهوه به مواردی چون دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای، نحوه‌ی رست کردن قهوه، میزان آسیاب قهوه، تکنیک‌های مورد استفاده برای دم کردن آن و کیفیت شیر فوم بستگی دارد. یک دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای می‌تواند تمام این فرآیندها را در یک خط تولید قرار دهد و به با ارزش‌ترین تجهیزات کافی شاپ شما بدل گردد. به طور معمول باریستاهای حرفه‌ای از نمونه‌ی غیر خودکار دستگاه اسپرسو استفاده می‌کنند تا بر روی تمامی مراحل، کنترل کامل داشته باشند. از سوی دیگر استفاده از یک دستگاه تمام اتوماتیک در وقت شما صرفه جویی می‌کند. همچنین نمونه‌های نیمه خودکار به شما این امکان را می‌دهند که فرایند آسیاب کردن قهوه و بخار شیر را به صورت دستی و به دلخواه خود مدیریت کنید.

تجهیزات کافی شاپ

دستگاه آسیاب قهوه

یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات کافی شاپ، دستگاه آسیاب قهوه می‌باشد که در ارائه‌ی یک قهوه‌ی با کیفیت بسیار تاثیرگذار است. میزان و نحوه ی آسیاب کردن در طعم نهایی قهوه بسیار موثر است. قهوه‌ی تازه آسیاب شده به دلیل برخورداری از عطر فراوان و روغن موجود در آن، می‌تواند به افزایش کیفیت قهوه کمک کند. دستگاه آسیاب قهوه به طور تخصصی به نحوی طراحی گردیده که دانه‌های قهوه را به صورت مرحله‌ای آسیاب کند. این مسئله از پودر شدن دانه‌های قهوه جلوگیری می‌کند و محصول نهایی به صورت ذره‌ای آسیاب می‌گردد.

بهتر است دستگاه آسیاب در هماهنگی کامل با دستگاه اسپرسو انتخاب شود تا عمل دم به بهترین نحو انجام گیرد. به طور کلی افرادی به کافی شاپ مراجعه می‌کنند که مشتاق نوشیدن قهوه‌ی خاص و حرفه‌ای هستند. در این نوع کسب و کار، کافه‌ای می‌تواند موفق عمل کند که پاسخگوی تمام سلایق باشد. از این رو در کنار آسیاب حرفه‌ای، وجود یک آسیاب معمولی برای تهیه‌ی انواع دیگر قهوه‌ها و کاربردها از الزامات کار است.

دستگاه قهوه‌ جوش

یکی دیگر از ملزومات تجهیزات کافی شاپ، دستگاه قهوه جوش می‌باشد. دستگاه قهوه جوش باید از میان محصولات با کیفیت انتخاب گردد. زیرا یکی از تجهیزات کافی شاپ پر مصرف می‌باشد و روزانه به مراتب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند سایر تجهیزات کافی شاپ، دستگاه قهوه جوش هم باید از نوع حرفه‌ای انتخاب گردد. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد که هر کدام از قابلیت‌ها و توانایی‌های متفاوتی برخوردار هستند.

اهمیت بلندر اسموتی و فراپه در کافی شاپ

وجود یک بلندر کم صدا در میان تجهیزات کافی شاپ بسیار ضروری می‌باشد. با استفاده از بلندر می‌توان محصولاتی چون آیس کافی، ماکیاتو، فراپه و… را نیز برای مشتریان مشتاق ارائه نمود. استفاده از یک بلندر حرفه‌ای و کم صدا در یک کافی شاپ تازه تاسیس می‌تواند بسیار با اهمیت باشد. در هنگام خرید بلندر باید به میزان قدرت آن و کیفیت قطعات آن دقت شود. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه در تهیه‌ی اسموتی‌های یک دست و با کیفیت بسیار موثر است. همچنین می‌توان از دستگاه مخلوط کن به عنوان جایگزینی مناسب برای بلندر استفاده نمود.

دیسپنسر اختصاصی آیس تی

در روزهای گرم و فصل تابستان نوشیدنی‌های سرد مانند آیس تی و دم نوش‌های سرد طرفداران بسیاری دارند. همیشه گزینه‌های فراوانی برای ایجاد طعم‌های جدید و متفاوت در چای وجود دارد. بهره گیری از یک دستگاه آیس تی و چای ساز در کافی شاپ می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

اهمیت وجود دیسپنسر آب جوش در کافی شاپ

بیشتر تجهیزات کافی شاپ قادر به تامین آب جوش مورد نیاز می‌باشند، ولی به دلیل اهمیت و کاربرد بسیار زیاد آب جوش در آشپزخانه، برخورداری از یک دیسپنسر آب جوش می‌تواند این نیاز را کاملا پوشش دهد. یکی از متداول‌ترین مصارف آب جوش، استفاده از آن به عنوان پایه‌ی اصلی انواع مختلف نوشیدنی‌ها است. از این رو در برخی مواقع نیاز به پر کردن چند ماگ به طور همزمان امری اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر برای شستشو و استریل کردن تجهیزات کافی شاپ از آب جوش استفاده می‌شود. دیسپنسر آب جوش می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را حل نماید و در بسیاری از امور کارآمد باشد.

لزوم وجود دستگاه یخ در کافی شاپ

یکی دیگر از مواد اولیه‌ی بسیار مهم برای تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های سرد مانند اسموتی‌ها، سودا و حتی سرو آب ساده، یخ می‌باشد. از این رو می‌توان گفت که دستگاه یخ یکی از تجهیزات کافی شاپ بسیار پر مصرف به شمار می‌آید. مدل‌های مختلفی از دستگاه یخ در بازار وجود دارند که با توجه به میزان فضای در اختیار می‌توانید یکی از آنها را برای کافی شاپ خود انتخاب کنید.

لوازم و تجهیزات کافی شاپ

تمپر اسپرسو

برای تهیه‌ی یک اسپرسو با کیفیت و ایده آل پودر قهوه باید در یک سطح یک دست و مناسب در محفظه‌ی دستگاه، قرار گیرد. از تمپر اسپرسو برای فشرده سازی قهوه‌ی آسیاب شده و آماده سازی آن برای دم کردن، استفاده می‌شود. این وسیله‌ی کاربردی از جنس فولاد مقاوم و ضد زنگ ساخته می‌شود و برای سهولت در استفاده از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برد. به هنگام خرید آن اطمینان حاصل کنید که سایز آن به محفظه‌ی قهوه‌ی دستگاه شما یکسان باشد.

پارچ شیر

اگر می‌خواهید خواسته‌های مشتریان خود را برآورده کنید، لازم است که انواع تکنیک‌ها و هنرهای سرو کاپوچینو و لاته را فرا بگیرید. یکی از مهم‌ترین تجهیزات کافی شاپ برای ایجاد وجه‌ای حرفه‌ای پارچ شیر فوم گرفته می‌باشد. نوع طراحی پارچ شیر باید به گونه‌ای باشد که باریستا با بکار گیری دقت و ظرافت، طرح و نقش خود را بر روی نوشیدنی پیاده سازی کند.

 

دکانتور و ایرپات قهوه

در بیشتر کافه‌ها از شیشه دکانتور برای دم کردن قهوه استفاده می‌کنند. اما بهتر است برای افزایش کیفیت کار از دستگاه قهوه جوش کف استیل و یا ایر پات قهوه نیز استفاده شود. توجه داشته باشید که فقط بخشی از کیفیت یک قهوه‌ی دمی به مرغوبیت دانه‌های قهوه باز می‌گردد. بخش دیگر آن مربوط به تجهیزات کافی شاپ و هنر و تبحر باریستا است.

 

پیمانه‌های اندازه گیری و ترازو

از دیگر تجهیزات کافی شاپ مورد نیاز می‌توان به ترازو و پیمانه‌های اندازه گیری اشاره نمود. در حرفه‌ی کافه داری اندازه گیری دقیق مواد مصرفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو استفاده از پیمانه‌های دقیق و مخصوص می‌تواند بسیار کارآمد باشد. همچنین استفاده از ترازوهای دقیق برای اندازه گیری مواد و کیسه کردن دانه‌های قهوه از کارهای متداول در یک کافی شاپ است.

 

شست و شوی تجهیزات کافی شاپ

یکی از بهترین راه کارها برای شست و شو و استریل تجهیزات کافی شاپ استفاده از روش فلاش کردن آب جوش به همراه مواد شوینده می‌باشد. این روش بقایا و باقی مانده مواد مصرفی را در هر گوشه و کناری از بین می‌برد. بهتر است هفته‌ای یک بار تمامی فیلترها و نگهدارنده‌های آنها و سایر قطعات قابل شستشوی تجهیزات کافی شاپ را درون ترکیبی از مواد شوینده و آب جوش جهت جرم زدایی و استریل قرار دهید. برای برخی از قسمت‌های حساس باید از مواد پاک کننده جهت جرم زدایی استفاده شود تا به دستگاه آسیبی وارد نگردد.

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.